28 May, 2012

ESC 2012 och mors dag

Jag kikar in en snabbis och säger Hej på er! Vilken toppenhelg vi har haft, synd att den inte varade längre!

Vi hade en mysig lördag med födelsedagsfirande och ESC. Så kul att Loreen vann! Jag tyckte överlag att bidragen var av högre kvalitet än de brukar vara. Om man bortser från den fjöntige norrmannen som knappt satte en ton rätt. Vad i hela friden tänkte våra grannar där? "Låt oss skicka en Erik Saade-kopia och skriva en poplåt med orientaliska influenser så blir det nog bra." Och så Jedward-fjöntarna. Men resten tyckte jag var ok. Musikmässigt då. Och jag hade ju gärna sett en liten presentation av varje land och artist mellan låtarna och inte bara reklam för Baku. Men ok, slutgnällt. Loreen tog hem segern med buller och bång, resten är petitesser. :-D

Morsdag firades i råttskit för min del. Jag tömde mammas förråd, där ffa min mormor har samlat skräp på hög.  Jag hittade dock en helt oanvänd högtryckstvätt som jag nu kan kalla min. Perfekt att göra ren terrassen med - om jag hade tänkt på att ta med mig tanken. :-D Medan jag slet i solen vaktade J barn. Filuren var så rädd för gräsklipparen (som mamma körde) att han inte ville släppa taget om J, så de satt inne och kollade på Disney Junior.

Denna vecka har vi inga stora planer. Vi hoppas på en läkartid till Filuren och på onsdag ska jag på ansiktsbehandlingen jag fick i födelsedagspresent, det ser jag verkligen fram emot.


Premiär i nya vrålåket | Mmmmm som i marängsviss | Mors dag

2 comments:

Lindah said...

Och Sverige väljer att skicka en maria mena kopia, ibland fungerar det. ibland inte ;-)

Karin said...

Oj va Connor är lik dej! Han ser ut att trivas i nya åket :)
Ser ut som ni haft en toppenhelg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile