25 May, 2012

Now we run

Vilken pärs! Vi tog bussen till Karlstad och den blev försenad på vägen OCH stannade längre bort från barnkliniken än vi trodde. "Shit," sa J, "vad gör vi nu?" "Now we run" sa jag och det gjorde vi. 30 grader i skuggan och jag i fuskfoppor eftersom jag har lyckats få enorma blåsor på båda fötterna sprang vi tvärs igenom centrum... Haha, jag kröp nästan in i hissen när vi kom fram. Men vi var bara 10 minuter sena och fick träffa en trevlig läkare.

Hon konstaterade mer eller mindre direkt att Filuren inte har NF, vare sig typ 1 eller 2. Att det blev som det blev, hur BVC-läkaren hade yttrat sig, tyckte hon var mycket olyckligt till väldigt dumt gjort. Men skit samma, jag tar upp det vid nästa BVC-besök.

Hursom, Filuren har alltså inte NF, vad det är med hans hud vet dock fortfarande ingen. Hon klämde och kände och uteslöt det ena efter det andra. Hon frågade även en hudläkare lite snabbt och denne sa något om en åkomma som heter något med Ört... Örte... Örta... Tyvärr minns varken jag eller J vad det var men det ska jag klura ut. Det har iaf något med pigmentförändringar att göra. Det kan även vara en allergisk reaktion, även om då inte en typisk reaktion.

Många spekulationer och inga svar MEN det togs blod (lillen var så tapper!) och vi fick en remiss till hud. Hudläkaren var dubbelbokad idag, annars hade han klämt in oss direkt, så jag hoppas att vi, trots kommande semestertider och sånt, får en tid snabbt. Ja, och så fick vi ett recept på ett antihistamin som vi ska ge och "se vad som händer, om något händer".

Så, så NU andas vi ut och tar helg! I morgon ska här firas födelsedag och så ska vi så klart heja på Sverige i ESC. Men än är det inte dags, innan dess måste här storstädas (även hushållet har varit lite "on hold" de senaste dagarna), men först det roliga: åka och hämta Filurens nya barnvagn!!

2 comments:

Karin said...

Åh va skönt, nu kan ni verkligen andas ut och ta helg!
Kul med ny vagn också :)

Camilla said...

Vad skönt med lite positiva besked! Jag har tänkt så på er!

Hoppas ni får en härlig helg!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile