10 March, 2009

Nu ska här gås ner i vikt!

Igår började min "dietvecka". Jag har två problem (förutom att jag väger för mycket sen graviditeten): jag äter för lite och rör mig för lite. Jag har lärt mig att äta för lite kan hämma viktnedgången (låter konstigt men det måste vara så eftersom jag då verkligen inte äter mycket och inte onyttigt och ändå inte går ner i vikt). Eftersom jag inte vill ta död på mig och vill ha ett mål jag kan uppnå ska jag testa att byta ut middagen (den enda riktiga måltiden som jag äter) mot en sån där pulverdrink (Allévo har jag köpt). Samtidigt ska jag äta frukost (typ två skivor knäckebröd med ex. kalkon och gurkskivor) och lunch (soppa eller sallad). Mellis är också inplanerat, något i fruktväg.

Jag ska röra mer på mig. Idag har jag t.ex. svettats 40 min med Wii Fit och så var vi på en snabb promenad med barnvagnen. Igår gjorde jag en massa sit ups medan Trollungen lekte bredvid mig.

Målet är att köra detta i en vecka, mest för att se om det gör någon skillnad och få lite motivation för att upprätthålla det. Vi får la se...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile