16 July, 2009

Twilight I: Om jag kunde drömma

Efter att ha lyssnat färdigt på Hotet av Michael Connelly (som nog var den tråkigaste Harry Bosch-romanen hittills) funderade jag på varför jag inte har lyssnat på någon fantasy-/horrorbok på ett tag. Jag kom inte på någon bra anledning, samtidigt snubblade jag över hur upphetsade "alla" är av den nya, kommande Twilight-filmen.

Eftersom jag har läst böckerna på svenska och de hör till de sämst skrivna böckerna jag har läst (någonsin) tänkte jag att det kanske bara är översättningarna som är kassa. Kanske är originalen inte så otroligt barnsligt skrivna (först trodde jag faktiskt att Stephenie Meyer själv var typ 16 när hon skrev dem)...* Nu har jag iaf skaffat Twilight I (Om jag kunde drömma) som ljudbok på engelska så det blir nästa projekt.

* Nu kan man ju fråga sig: "Varför läste hon alla fyra böckerna om de är så kassa?" Det kan jag inte förklara! Det tog mig tre försök att läsa bok nr. 1. Jag orkade inte med "fjortisspråket". Men när jag väl tagit mig längre än 100 sidor kunde jag liksom inte sluta och ville veta hur det fortsätter. Jag reagerade fortfarande på språket men brydde mig inte. Knepigt.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile