11 September, 2009

En blivande bokmal med solhatt

I somras (ja, sommaren är över) hatade Trollungen sin solhatt men idag kom hon travande med den på huvudet. Jag har ingen aning, var hon hittade den (ja, vi har det så stökigt) men söt är hon iaf i den. Den kanske funkar nästa sommar...



Hon har blivit väldigt intresserad av böcker, vilket glädjer mig som alltid har varit en bokmal. Redan tidigt ville jag gärna läsa sagor och sånt med henne men hon hade aldrig lugnet att sitta still och mysa och peka och lyssna. Nu kommer hon med böcker och vill sitta och peka och babbla. Jättemysigt, även om det ännu inte räcker för en sagostund. :-)

2 comments:

Elle said...

Värma om det intresset :) Elvin har alltid också vart mkt intresserad av böcker och läsning. Han älskar att läsa och har haft god koncentration länge med det. Jättebra förutsättningar inför läs och skriv :) Dessutom är det en supermysig aktivitet :P

Lindah said...

GULLunge. Samuel gillar oxå böcker i perioder :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile