09 September, 2009

Nu är även Pello rosa

Det gick! Trots att det på IKEAs hemsida står "Ej vattentvätt" gick det jättebra att färga Pello i maskinen. Egentligen ville jag färga dynan i en fin gräston men jag hittade bara "konstiga" gröna färger så det fick bli rosa även denna gång.

Jag tog ur vadden först och stoppade sen bara tyget i tvättmaskinen. När det var färdigt körde jag det en sväng (15 minuter) i torktumlaren och sen drog jag på tyget på stolen så att det fick torka på plats. När det var nästan torrt (kunde inte vänta) stoppade jag i vadden igen. Tada! Än en gång, mycket nöjd med mig själv! :-)

Använde, som vanligt, Nitor textilfärg.

1 comments:

Lindah said...

Heja heja. Superbra blev det ju

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile