18 September, 2009

Russindag


Hittills har vi haft en lugn dag med lite hemmafix, shopping på apoteket och Ica och en ljuvlig middagslur. Feber har gått upp lite (är nu 38,8) men Trollungen är fortfarande pigg och glad.

Eftersom hon har ätit så mycket "nytt" på dagis nu köpte jag bl.a. päron och russin. Russin har vi inte testat på ett bra tag och jag tror att jag fick den idén i mitt bakhuvud när jag läste om Zoozans underbara dag. :-) Som man kan se på bilden funkade det alldeles utmärkt. För bra. Smart som jag var var det direkt innan lunch så särskilt mycket mat ville hon inte ha...

När vi hade sovit middag gjorde jag en liten fruktskål med äppel- och päronbitar och (min klant) med russin. Hon åt alla russin och en äppelbit tror jag. :-D Nu blir det inga mer russin idag!

2 comments:

Lindah said...

Hmm rusdsin har Samuel aldrig fått smaka. Kanske börjar bli dags :-D
Så fin hon är

Rebecka said...

Vad kul att hon gillade :-) Sötisen!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile