30 September, 2009

Sookie Stackhouse's novels av Charlaine Harris

Eller True Blood-serien. Jag såg första avsnittet av True Blood för ett tag sen och tyckte direkt att det var bland det sämsta jag någonsin sett. Men eftersom serien ju har fått så mycket bra kritik googlade jag lite för att se, varför. Jag upptäckte att TV-serien baserar sig på bokserien Sookie Stackhouse's novels av Charlaine Harris och att böcker ofta är bättre än deras filmversioner vet man ju. Jag behöver något nytt att läsa så jag bestämde mig för att testa.

Jag googlade vidare och upptäckte att folk är rörande överens om att den svenska översättningen av böckerna är otroligt dålig så jag gjorde direkt slag i saken och beställde boxen med de första sju böckerna på engelska. Denna box hämtade jag ut idag. Nu måste jag bara bestämma mig för om jag ska lyssna på Släpp inte taget eller läsa vampyrporr. :-)

Följande böcker ingår förresten i boxen:

Dead Until Dark
Living Dead in Dallas
Club Dead
Dead to the World
Dead as a Doornail
Definitely Dead
All Together Dead

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile