07 September, 2009

Stora tjejens nya rum

Pust, vi klarade det! Inte bara shoppade vi järnet utan vi monterade även ihop allt. Möbelmässigt är rummet färdigt, nu fattas bara lite deko plus att jag måste färga lite textilier. Det blev, som jag skrev här, Hemnes-sängen och Vikare-stödbräda. Det blev även vita dra på-lakan (måste färgas) och ett vitt Indira-överkast (måste också färgas). Dessutom blev det fotöljen Pello (dynan måste färgas). Äntligen kan vi slänga den gamla, fula "vällingmysstolen"!

Här några bilder...
Tog kortet med kvällsbelysning, därför är det lite gulaktigt. Där är de: den nya sängen och man ser halva fotöljen! Sängen ska dekoreras med dessa figurer och bokstäver som jag inte har fått ännu och stolsdynan ska jag försöka färga, antagligen gräsgrön. Överkastet (som man inte ser här) ska jag nog färga i samma färg som gardinerna.

Här ser man hela väggen. Som man ser fick mys- och kreativhörnan vika men men. Man kan inte ha allt.

Trollungen provsitter och provligger sin säng mer än gärna.

Detta är den nya kreativhörnan. Jag ska sätta upp en hylla av något slag och lampsladden ska inte hänga så där snett. :-)

* * *

Hon somnade jättebra, nu återstår bara att se hur natten blir...

2 comments:

Lindah said...

Vad fint det blev :-) Hoppas hon sover gott i sin nya säng

Camilla said...

Superfint rum! Lillan måste vara överförtjust :-) Instämmer med Lindah, hoppas hon sover gott och länge nu i sin nya fina säng!

Och godispåsen var nog på 2-2½ kilo nånting..aj aj aj! Men testa kycklingen vettja, den är smaskens! och enkel att göra..stort plus för sånt ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile