27 January, 2010

Min, bara min (och blått)

Det är Trollungens nya ord. Eller snarare Trollungens nya, första possesiva pronomen för nya ord dyker det upp lite varstans. :-D Hon verkar också verkligen förstå vad det betyder, "min boll", "mina byxor",... Gullunge!

Idag sa hon dessutom sin första färg! Hittills har hon bara härmat ("Vill du ha den gröna eller den rosa tandborsten?", "Rosa!") men idag frågade J henne: "What colour is that?" och hon svarade på något som liknar skånska (och God knows varför hon pratar så!): "Blåöa!" :-D

1 comments:

C said...

Är så häftigt att följa med i talutvecklingen hos dessa små..nya ord varje dag. Ska bli skoj när man kan ha ett litet mer ingående samtal med dem, barn har ju så roliga tankar och funderingar ibland :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile