28 May, 2012

Glass i stora lass

Jag tog hand om pappas glassmaskin efter att han hade gått bort men jag fick den inte att fungera. Jag tror det fattades något eller så var den helt enkelt för gammal. Jag kikade runt efter en ny men kände att jag var för snål. För ett tag sen damp det ner ett erbjudande från Ellos (glassmaskinen för 49 kr) och nu är vi med glassmaskin! Nu ska jag googla några goda men hyfsat nyttiga glassrecept (ni vet, low fat och no sugar, typ). Ni får gärna komma med tips om ni har några såna recept.


2 comments:

Karin said...

Åh jag har ett jättegott recept. Man mixar kesella och frusna hallon. Tror att det är lite socker i också men det kan man ju skippa om man vill. Mixa allt och sen färdigt direkt. Enkelt, snabbt och supergott (iofs inte i glassmaskin men ändå ;) )

Sv: Jo vi får nog grilla på gården men vi har sån tråkig gård med asfalt så det är mysigare att åka iväg en sväng. Vi har en perfekt rastplats några km bort men massa grönt att springa på, dit brukar vi åka :)

Semester & Mat said...

49kr!
Det låter ju som rena fyndet, hoppas ni är nöjda med den.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile