12 May, 2012

VVV4

Ok, det var kul så länge det varade... Tycker det ser ut som ett litet plus på ca 200 g:


Dagens resultat: +200 g

Total viktnedgång med Viktväktarna (4 veckor): 3,9 kg

Det gör inget. Mens på ingång och sånt. Jag har iaf inte syndat så har inget att skämmas över. ;-)

Jag sa att jag testar Viktväktarna i 4 veckor och ser sen hur det funkar och hur det känns. Det totala resultatet är ju bra och det känns bra att äta mer medvetet och hålla koll på portionsstorlekar så jag kommer att fortsätta i 4 veckor till. Och sen se vidare.

Fr.o.m. nu blir det till att trappa upp vardagsmotionen. Det hade jag ändå tänkt göra, oavsett viktresultat. Jag har svårt att få till regelbunden träning men när jag t.ex. cyklar till dagis med Trollungen kan jag lika gärna lägga på lite tid och ta en omväg hem. Jag sitter ju liksom redan på cykeln och en kvart mer varje dag i dessa backar gör nog iaf lite nytta, men spränger inte direkt mitt tidsschema för andra saker. Så får det bli.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile