24 September, 2009

Den långa vägen till nästa tatuering

Att hitta en tatuerare var svårare än jag trodde och väckte minnen på hur det verkar vara vanligt att bemöte potentiella kunder här i krokarna, nämligen med ignorans. Vi har upplevt det flera gånger. Vare sig vi letade fotograf eller musik till vårt bröllop eller någon som målar huset, företag som gör ren stuprännor eller gjuter socklar: man skickar ut förfrågningar om offerter - och får inget svar eller folk ringer inte tillbaka.


Först gick jag in till Ex-tat i Karlstad för att få hjälp att designa en namntatuering. Där stötte jag på en så otroligt snorkig kille att jag tänkte att dit går jag aldrig igen. Jag letade efter en designer på nätet, fick kontakt med en men i slutändan gjorde jag min egen design.

Jag kontaktade en annan tatuerare i Vålberg som också ska vara bra, Wild Tattoo. Honom fick jag kontakt med men sen blev han sjuk. När jag ringde efter några dagar hade han inte hunnit kolla skissen/bokningsboken och skulle återkomma. Efter en vecka återkom han och frågade om jag kunde skicka mailet igen. Sagt och gjort och jag hörde inget mer. Jag ringde en vecka senare och då hade han fortfarande inte kollat. Fuck me.

Det finns en annan som också har ett bra rykte, Skin Deep Tattoo. De återkom aldrig.

Alltså, vad är det för fel på folk!? Det kan väl inte vara en stor grej att iaf säga: "Tack för ditt intresse men vi har inte tid/lust/..."?!

För några veckor sen när vi var i Karlstad igen gick jag tillbaka till Ex-Tat med min skiss. Tänkte att ett försök till gör jag. Jag pratade med en jättetrevlig tjej. Hon tog sig tid, övertalade mig till några ändringar, gjorde några förslag,... Summan av kardemumman: jag har en tid nästa vecka och då ska här gaddas!

1 comments:

Lindah said...

Visst e de drygt när det är så där. Lite vanligt vett hallå lixom.

Åhhh vad kul. Jag ska oxå tatuera mig igen. Har 4 sedan tidigare och ska göra 2 nya nu. Har dock inte helt bestämt mig. Har några förslag men e lite velig ang detaljer. Kanske vi kan spåna på msn :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile