30 September, 2009

Mys till Piggley Winks

Jag tänkte vara duktig och äntligen ta itu med vårt sovrum som just nu mest ser ut som en soptipp. Vi har lassat in en massa skräp där när det ska gå fort och nu är där som sagt en salig röra. Jag satte på en DVD och hoppades att den skulle roa Trollungen iaf en liten stund. Hon har ju egentligen aldrig tid att titta på TV men nu funkade det hyfsat. Jag hann gräva fram skrivbordet medan hon tittade med ett öga på Piggley Wink och pysslade med annat. Sen röjde vi lite i köket tills hon kom och tog mig i handen för att gå upp till övervåningen.

Väl uppe drog hon iväg med mig till sovrummet och pekade mycket bestämt på den avstängda TVn. Bara att sätta på filmen igen. Vi satte oss på sängen och det var första gången som hon ville sitta still och mysa framför TVn (förutom när hon är sjuk, då går det också bra att titta på TV). Jag tyckte det var helt underbart!  Jag har hela tiden drömt om att sitta och gosa under en filt, läsa böcker tillsammans och sånt och nu börjar det komma. Nu verkar hon ha upptäckt att det faktiskt är kul att ta det lugnt ibland. Jag hoppas på flera mysstunder framför TVn (med måtta naturligtvis och baaara pedagogiskt värdefulla saker ;-)).

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile