24 September, 2009

Gran Torino med Clintan


Igår kväll kom J hem med Gran Torino av och med Clint Eastwood. Jag var lite tveksam till den men det fanns ju ändå inte mycket annat att se på så det fick bli så. Vi bänkade oss med Magnum Mini och te i soffan och oj, vad överraskad jag blev! Jag är inte ett stort fan av dramafilmer men denna var riktigt bra.

Surpuppan Walt Kowalski, krigsveteran och allt annat än en livsnjutare som permanent strör rasistiska kommentarer runt sig i sin multikulturella omgivning, blir på sina gamla dagar vän med sina hmong-grannar...

Lite kul är att Clintans yngsta son, Scott Eastwood spelar med plus att den äldsta sonen, Kyle, har komponerat filmmusiken. Om jag minns rätt ska detta vara sista Clinta-filmen så det blev visst ett litet familjeprojekt.

1 comments:

Camilla said...

Den där filmen är kanonbra även om den kan upplevas som lite småseg. Gillade att jag inte kunde räkna ut slutet, trodde inte riktigt han skulle göra som han gjorde.

Du ska se att det tar sig för trollungen din på dagis, klart det går lite upp o ner såhär i början. Så länge hon inte gråter hysteriskt får man nog räkna det mesta som bra/hyfsat..så brukar jag tänka...men visst vill man åka iväg o hämta hem lillen ibland!

Vadhöga stövlar är snyggt, det gillar jag! Har tyvärr för grova vader för att hitta några som passar dock :( Det där med lårhöga stövlar, är nog mest de skyhöga klackarna som jag reagerade mest på..har sett gymnasietjejer på stan med 10 cm-klackar..hur orkar de en hel dag?!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile