15 September, 2009

Infomöte igår, första dagen på dagis idag

Igår var vi på informationsmöte på Trollungens dagis. Det var väldigt kul och intressant. Vi fick då bl.a. reda på att hon kommer att sova ute, vilket vi inte visste. Jag trodde J skulle ramla av stolen och ni skulle ha sett hans min när vi gick runt och de visade vart vagnarna står när de sover. "Nu har vi t.o.m. fått ett tak där" säger en av pedagogerna. J skakade bara på huvudet. :-D Men det känns som ett bra dagis. De har eget kök med egen kokerska, är som sagt ute mycket (vilket tydligen inte uppskattas lika mycket om man är engelsman), många pedagogiska, roliga saker som språkpåsar och olika experimentlådor. Jag tror att Trollungen kommer att trivas när hon har vant sig.

Nu har jag sovit som en kratta men det går ju inte att ändra på. Jag måste packa en massa saker, skriva ut ett kort på Trollungen innan det bär iväg till första inskolningsdagen. Både J och jag ska gå. Kom precis på att de ska ta kort på oss också idag - och jag har fått en massa finnar av värktabletterna som jag måste ta. Också typiskt...

2 comments:

Lindah said...

Lycka till idag. Här i Norge ¨sr de ute MYCKE i bhg och sover även ute. De e superbra. Blir færre sjukdommar då

Camilla said...

Ha så kul nu idag!!
Det där med färre sjukdomar för att de sover ute undrar jag över. Är det verkligen så? Jag menar, de är ju ändå inne flera timmar och suger på samma leksaker allihopen.
Här har vi fortfarande en febrig och SUPERKINKIG pojke..suck..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile