16 September, 2009

No sleep today

Det gick jättebra på dagis idag - förutom att hon inte ville sova i vagnen. Hon var jättetrött men hon låg där och sprattlade och pratade och gnuggade ögonen. Jag gick en sväng med henne för jag tänkte att hon kanske somnar på en liten promenad men icke. Jag tog med henne in igen och hon lekte med en liten tjej på 3 år som inte sover middag längre. I morgon ska vi testa att låta henne sova inne. De ska nu ta tag i det och de sa att de kan lika gärna börja med Trollungen och kanske något mer barn. Inte mig emot. Jag bryr mig inte om hon sover ute eller inne bara hon sover. Hon är för liten för att skippa sömnen helt.

Men annars funkar allt kanonbra. Idag gick hon ett par gånger till en fröken och ville upp i famnen istället för till mig. En annan tjej har dock "tvingat" mig att läsa femtioelva böcker för henne idag. :-D Hon struntar i sångstunden (går runt och pillar medan vi andra sitter på golvet och sjunger) men hon kom faktiskt och satte sig när de fick äpple. Hon är jättesocial och pratar på. Hon tröstar gråtande barn och när en tjej var grinig och inte ville komma ut ur köket gick hon och satte sig bredvid henne och de två "pratade". Hur sött som helst! Senare satt de bredvid varandra och klappade varandra. Blivande bästis kanske? :-D

Vi har nu ändrat dagarna till mån, tis och fre men nästa vecka, veckan efter inskolningen, ska hon gå varje dag. Det blir nog bra det.

1 comments:

Lindah said...

Hoppas ni får bukt med sovningen. Men det är ganska vanligt att de blir knas i början. Mycke spännande att titta på och uppleva. Då kan man ju inte sova bort tiden ju :-D

Väldigt vanligt att nattsømnen blir kass den med

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile