12 September, 2009

Små elefantsteg, va e de?

En stor morgon, här i stugan! Kl. 7:20 hör jag små stampande steg i hallen och några sekunder senare kom Trollungen intravandes! Första gången hon har gått upp ur sin säng själv för att komma in till oss och det till en kristlig tid! Så stor hon är nu, riktigt självständig!

Hon var på toppenhumör och satte sig på min mage och pekade på lampan och sa: "Va e de?" "Det är en lampa," säger jag. Då pekar hon på väckarklockan: "Va e de?" "Det är väckarklockan." Då fattar jag: hon säger "vad är det?"! Första gången jag har hört det! Duktiga, söta Trollungen!

3 comments:

Lindah said...

Duktiga duktiga Trollis och visst är det mysigt då de kommer in så där :-)

Camilla said...

Stora tjejen :-D Ja, det är häftigt att följa deras utveckling måste jag säga...varje sak de lär sig är ju helt fantastisk!

Här klivs det inte upp själv. Han ropar tills jag kommer in till honom. Läskigt vara själv :p

sara said...

vad duktig hon är det går framåt på talet på henne med.. men jag reagerar inte längre om emiliya säger nått som att hon pratar hela tiden

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile