29 September, 2009

Tatueringen - idéen

Medan J letar efter adaptern till mitt minneskort (inte mitt då, även om jag skulle behöva ett, jag menar minneskortet i mobilen) får ni hålla till godo med en bild på den ursprungliga idéen, nämligen här:


Denna skiss gjorde jag och jag var/är hur nöjd som helst MEN för att tatuera den så skulle jag ha varit tvungen att göra den mycket större. Fiskarna och siffrorna gick inte att tatuera så smått att den skulle ha fått plats, med de proportionerna, på överarmen. Så jag fick välja - överarm med ändringar eller ryggen som den är. Jag valde att skippa datumet och fiskarna (plus att den irländska Claddagh-symbolen blev längre) och ha den på överarmen. Ryggen hade varit ett alternativ om jag inte vore så rädd för smärtan. Att överarmen inte gör så ont vet jag ju redan från tatuering nr. 1.

Jag återkommer strax med resultatet...

4 comments:

Karin said...

Ha ha nä hans kära bilar kan jag inte neka honom :) han är verkligen helt galen i bilar just nu!

Unknown said...

Sv: Nej, för tjock är han ju inte, det ara slog mig att han helt plötsligt blivit mycket rundare. =)

Härligt med en mamma-tatuering, en sådan om något ångrar man ju ALDRIG.

Evelyn said...

Hm, blev förvirrad med så många valmöjligheter när jag skulle posta kommentaren. ;) Nåja, ha en bra kväll!

Camilla said...

Nu blir jag ännu mer nyfiken på att se det färdiga resultatet! Vill oxååååå! Måste fråga, vad kostar det på ett cirka att göra en tatuering i den storleken?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile