01 July, 2010

Plan B

Vid närmare eftertanke var min plan inte så bra. Tanken var att ta Trollungen under ena armen och en väska med leksaker plus laptop, telefon,.. under andra för att sen åka till sjukhuset och underhålla min pappa så att han inte "märker" att mamma inte är där OCH samtidigt få lite jobb gjort. Jo tjena, det kan ju bara inte funka. Så hur löser man detta? Jo, man jobbar på kvällen och natten, går upp tidigt och jobbar lite till och sen kan man, senare på eftermiddagen, koncentrera sig på att underhålla Lilla Bus och Morfar Mu.



Jag hämtar Skruttungen efter lunch och då åker vi in till Karlstad. Med bussen för J behöver naturligtvis bilen för att transportera kökssaker. Sen tänker jag faktiskt starta vår utflykt med lite shopping. Trollungen behöver sandaler (mätte hennes fot igår och den är banne mig redan 14,6 cm!) och jag vill kika om Cubus har något fint på rea. Sen drar vi dock till sjukhuset. Det blir att fixa mjukglass till den lilla och den gamle för jag vet att Trollungen INTE kommer att gå förbi glasståndet utan en kamp. Sen beror allt på morfars humör. Kanske kan vi blåsa såpbubblor på balkongen eller ta en promenad med rullstolen. Vi får se.

Sen tar vi bussen tillbaka. Jag har lovat J en ordentlig middag när han kommer. Det lär bli sent så Skruttmarie och jag får roa oss själva på kvällen men det kommer att funka finfint. Jag har sagt till J att om han ringer när han åker hemåt så ska jag se till att en stor steak, klyftpotatis och tzatziki väntar på honom när han kommer hem. Fisan och jag äter nog falukorv. :-D

Om inte annat så kommer jag att sova gott i natt.

1 comments:

Rebecka said...

Imponerad av allt ni hittar på. Här blir det mest tv

Snäckis fötter är 13,2 cm :) Hoppas ni hittar fina sandaler. Vi har köpt Pippi. Vettigt pris också

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile