19 May, 2012

1 år fullt av kärlek

Idag är inte vilken dag som helst, idag fyller vår älskade Filur 1 år!


Som ett ljus i mörkret kom han! Jag hade precis begravt min pappa när det dök upp ett efterlängtat plus på stickan och prick 10 månader senare möttes vi på riktigt.

Året vi har haft tillsammans har gått i raketfart och om man bortser från startsvårigheterna med amningen har det varit hur bra som helst. Vi har fått en liten solstråle med enorm aptit. Han är så genomgo att det nästan är märkligt.

Sen några veckor går han på heltid. De enda gångerna han kryper är när syrran jagar honom och han inte kommer undan fort nog. Han är tidigare grovmotoriskt (jämför med syrran nu), fixar lutningen när han dricker helt själv och så men å andra sidan pratar han inte lika mycket. Det ända han säger är "mamma" men det kan betyda två saker: mamma och "ma-ma" = mat. :-D Ibland säger han "ta" (tack) men inget mer. Som man förstår iaf. Det där pincettgreppet är väl kanske inte heller sådär jättesnyggt. :-D

Han har numera sju tänder, tre uppe och fyra nere (tre har dykt upp på en vecka).

Jag har ingen aktuell 1-årsvikt och sånt eftersom det var ett tag sen vi var på BVC och 1-årskontrollen inte är förrän nästa vecka. Bara bra det för jag minns hur påverkad Trollungen blev av just den sprutan. De andra reagerade hon inte alls på så den vaccinationen ser jag inte fram emot...

Idag ska här firas med glasskalas på eftermiddagen och, om vädret vill, grillning på kvällen. Det kommer att bli en toppendag med många pussar och polkasås!

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile