23 May, 2012

1-årskontroll och ett tips

Är du som kikar in här läkare? Kanske rent av barnläkare? Då har jag ett tips till dig:

Säg aldrig, aldrig till en förälder att: "Jag har en stark förmodan att er son har en mycket sällsynt sjukdom. Jag har aldrig sett den, bara läst om den och det är bara en stark förmodan. Jag hoppas verkligen att jag har fel. Det finns inte så mycket information på svenska men gå hem och googla så hittar du iaf information på engelska. Jag tror att det är det han har. Men det är som sagt bara en stark förmodan."

Annars gick 1-årskontrollen bra. Filuren har växt på längd och bredd (mer på längden än på bredden). Han gillade inte att få sprutorna, men vem gör det. Nu hoppas vi på lindriga bilverkningar men febern lär vi väl inte slippa. Usch, vilken skitdag. Är det för tidigt att ta sig ett glas vin?

3 comments:

Camilla said...

Är läkaren rent av dum i huvudet? Att be en förälder att gå hem och googlar om en sjukdom?? Finns det prover för att se om det är den sjukdomen han tror att det är?

Stor kram till er!!

Karin said...

Va?! Så kan man ju inte säga! "gå hem och googla"
Nä, jag hoppas att ni får träffa på en vettigare person och naturligtvis att det inte är den där sjukdomen!

Camilla said...

WHAT?! Är det sant?! Men helt jäkla sjukt! Känns som en anmälan nästan vore på sin plats! Och klart han har fel, en läkare som säger en sån där sak kan inte ha rätt i mkt. *kram*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile