10 May, 2012

Dagens. Shopping.

Ok, jag kan säga att jag inte tänker ta bussen för nöjes skull när det spöregnar igen. Dit gick väl an men på hemvägen fick vi, förutom marschen till hållplatsen, stå och vänta i nästan 20 minuter. Vid en skylt. Mer till hållplats var det inte, ingen bänk, ingen busskur.


Men nog blev det lite shopping. Och lite McDonalds. Och en spontan synundersökning eftersom jag är i akut behov av nya glasögon (mina verkar ha försvunnit i flytten) och de hade drop-in.

På Stadium hämtade vi ut los hjälmos och J snubblade över denna:


"Bara 100 spänn, en sån måste jag ju ha!" Märkligt faktiskt, vi har mer eller mindre ett helt gym här och jag har inte varit där en enda gång sen vi flyttade hit. För att träna då. Förutom Filurens cykelhjälm innehöll paketet jag hämtade förresten även sandaler och en klänning till Trollungen...


Jo, och visst blev det BHar... De första jag har köpt på, ingen aning, 10 år?! Nu slog jag iaf till, 99 kr/styck och fyra färger. Jag hade dessutom lite rabatt. Perfekt.


Och så det där med skor. Skruttan behövde skor och de vi provade på Stadium passade inte alls. Strl. 27 var för litet och 28 glipade så illa att det inte heller hade funkat med en sula. Bortsett ifrån att de såg ut som kanoter på hennes fötter... På InterSport hittade vi ett par som föll madame i smaken. Hon krävde egentligen rosa och/eller lila skor men dessa var ok eftersom de hade lite rosa.


En av två tyckte inte det var så illa att vänta på bussen i regnet...


Obrydd. För han satt ju torrt.

Nu ska jag ta mitt glasögonrecept och kolla efter glasögon.

1 comments:

Ellen - LCHF och mycket annat said...

Ja men se där, du har shoppat du med :)

Haha ja, skor är nice. Gillar speciellt skor ju ;-) Classic är inte heller dumt! Hoppas att jag inte får skavsår, men det märks haha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile