10 May, 2012

Trasiga BHar och bra matplanering


Uh, vilken trist dag! Ännu en grå och regnig dag och mitt humör är fortfarande knöligt.

Trollungen är hemma idag och jag har noll lust att jobba. Så vad gör man? Jo, man jobbar undan det som måste göras och sen tar man pick och pack (barn, man och skötväska) och drar till shoppingcentret. Med bussen så klart. Jag inledde nämligen dagen med att bli stucken av en av mina två BHar och eftersom Kappahl har 99 kr på alla sina BHar drar vi dit. Efter lunchen så att inte min matplanering spricker.

Idag har jag nämligen planerat bra: frukost (youghurt med banan och klementin och en smörgås med Philadelphia), lunch (två äggmackor med lite majonäs (jag är sjukt sugen på äggmacka!)) och sen kycklingsallad med mozarella och bacon till middag. Då kommer jag bara att ha 2 ProPoints kvar. Perfekt.

Jag glömde att köpa knäckebröd men eftersom jag har problem med att bli av med alla prickar så gör det inte mycket. Så kostar mig smörgåsen 1 PP mer än om jag skulle äta knäckebröd, alltså helt klart ok.

Ja, det var det om det. Jag vill ju egentligen inte sitta här så det är bäst att jag rappar på.

2 comments:

Linda-Mamma till Alfred said...

Ja gör det har även spanat på andra men dessa ifrån glada grodan är helt klart finast!

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar. said...

Oj är det inte svårt (och jobbigt) att hålla ordning på alla prickar?

Tack i alla fall för gratulationer och du, den är faktiskt inte så platt som man kan tro..... :).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile