24 May, 2012

En födelsedag och en lögn

Det blev en bra födelsedag: vi hämtade Trollungen på dagis och åkte till Bergvik. Det var för varmt att vara ute så vi kunde lika gärna åka till shoppingcentret, luncha där och köpa några kortärmade shirts till Filuren (en 1-åring klarar sig tydligen inte med tre). Jag fick bestämma (så klart, det är ju jag som fyller 25!) så jag bestämde lunch på Max och sen blev det några tischor till Filuren på Lindex (3 för 2 ni vet) och en baddräkt* till Trollungen. Sen drog vi hemåt och åt marängtårta, mums.


Klart man tar egokort på ens födelsedag...

Sen missade jag stora delar av ESC-kvalifikationen för att jag var tvungen att catcha up med en urgammal vän men det gör inte mycket. Loreen lät falsk men gick ändå vidare och nu kan jag njuta av en massa överraskningsmoment på lördag. :-D

* Hennes tankini har blivit för liten så hon skulle få nya badkläder. Hon valde en bikini - och där ljög jag henne rakt upp i ansiktet. Jag hade kunnat säga: "Nej, den får du inte för att jag säger så" men jag valde att säga: "Åh, men så synd, den finns inte i din storlek." Bikiniöverdelar, såna där trekantssaker, och flickor på 4 år hör inte ihop, jag bara känner så. Jag visade henne en tankini istället men hon valde då en baddräkt. Fine with me. ;-)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ljudbok just nu

Ljudbok just nu
Svikaren av Katarina Wennstam

About Me

My Photo
Miss MissChief
Jag, tjej på 30+, mamma, fru, matte,... i Värmland bloggar om oss (en Trollunge som är född i mars 2008, en Filur som föddes i maj 2011, en engelsman i Sverige, en pälskling och mig) och lite allt möjligt. Ni vet, en sån där mammablogg helt enkelt. :-)
View my complete profile